"Sluší se, aby žena žila pod botou muže" (Turecké přísloví)

Opět je dostupná unikátní publikace předního amerického kritika islámu - Výklad Koránu – Část druhá

Autor: Redakce | Publikováno: 26.7.2023 | Rubrika: Islám
Spencer, Robert

V češtině vychází druhý díl jedinečného díla - komentáře koránu. V současné době v českých knihovnách schází kniha, která by jednoduše a jasně vysvětlovala o čem se vlastně v koránu píše. Proto jsme se s kolegy rozhodli zahájit projekt překladu komentáře koránu od předního znalce islámu v USA Roberta Spencra. Tento spisovatel je pro spoustu muslimu tak nebezpečným kritikem islámu, že za jeho zavraždění vyhlásili i odměnu.

Z důvodu nákladnosti překladu, bude dílo vycházet postupně na etapy a také jsme se rozhodli ho realizovat v provedení A6, aby si publikaci mohl vzít jednoduše do kapsy, například do vlaku či tramvaje.

Když zájemce o poznání toho, co to vlastně je islám, vezme do ruky Korán, záhy zjistí, že vlastně čtený text nechápe. Vychází to z prosté logiky, že text Koránu má jinou podobu než například evangelia. V jistém smyslu je paradoxní, že i mnozí muslimové uznávají, že text Koránu není tak podstatný jako jeho výklad. Dokonce jeden z čtyř nejuznávanějších znalců islámu a zakladatel islámské právní školy Ibn Hanbal přiznává, že výklad Koránu je důležitější než samotný text. A právě výkladu Koránu se věnuje tato kniha.

O autorovi
Robert Spencer (*1962, USA) pochází z rodiny blízkovýchodních křesťanů. Je členem Melchitské řeckokatolické církve. Spencerův otec se podílel na boji proti komunismu a byl členem redakce Hlasu Ameriky. Spencer vystudoval University of North Carolina v Chapel Hill – obor náboženství a je předním americkým autorem věnujícím se problematice islámského náboženství. Dvě jeho knihy se v USA dostaly do žebříčku New York Times Bestsellers.

Název: Výklad Koránu – Část druhá
Anglický název: Blogging the Qur’an
Autor: Robert Spencer