"Sluší se, aby žena žila pod botou muže" (Turecké přísloví)
"Všichni mají právo svobodně vyjádřit své mínění takovým způsobem, který se neprotiví šárii." (Deklarace lidských práv, Káhira, 1990)
"Ženy jsou satanův nástroj proti mužům; proto musí být zahaleny od hlavy k patě, i když jsou pohromadě jen se ženami." (Raed Hlayel)
"Celá Umma má povinnost se hněvat a povstat, aby ukázala svůj vztek. Vztek je nutný. Nejsme žádný národ oslů. Jsme národ lvů." (Yussef al-Qaradavi)
"Bratři, vede se válka proti islámu. Chopte se svých mečů. Kde jsou vaše zbraně? Vaši nepřátelé zdupali Proroka. Povstaňte!" (Badr Bin Nadel al Mashari, imám v Rijádu)
"Muslimové celého světa, bezprávní této země, povstaňte! Vybojujte drápy a zuby své právo, nebojte se řevu velmocí!
Sjednoťte se pod pyšným praporem islámu a zaveďte jeho vládu...!" (Testament ajatolláha Chomejního)
"Korán se vydatně věnuje podbřišku muže, jeho sexuálním rozkoším a povinnosti žen, uspokojovat manželovy potřeby. Pro dobré muslimy a islámské
mučedníky má korán připraveny panenské hurisky nepomíjivé krásy a mládí; po každém koitu znovu nabydou panenství. Pro muže to znamená uskutečnění
fantasmatu nikdy nekončícího orgasmu a konec strachu před předčasnou ejakulací? Ptám se, jestli tyto sliby nejsou důvodem víry ve svatost koránu. Který
muž nezná tyhle sny? Stačí jim věřit..." (Chahdortt Djavan, Paříž, 2003)
"Ozbrojený boj proti okupantům Palestiny není jen právem muslimů, ale je přímo povinností všech muslimů." (Jusuf al Qaradawi)
"Žít v islámské republice je jako spát s mužem, k němuž cítíš hnus: představuješ si, že jsi docela jinde." (Azar Nafisiová, profesorka anglické literatury)
"Nic nemluví pro evropský reformovaný islám. Existuje jen jeden islám - onen Muhammada a Koránu. Čirý islám je životu nebezpečný.
Nejstrašnější je zde útisk žen..." (Ayaan Hirsi Aliová)
"We must be open and tolerant towards Islam and Muslims because when we become a minority, they will be so towards us." (Jens Orback, švédský ministr)
"Multikulturalismus je zdvořilé ustupování roztahovačnému hostu, který vás postupně vytěsňuje z vašeho příbytku." (zavražděný holandský režisér
Theo van Gogh o multikulturalismu)
Tvrzení, že Evropa upadla do doby temna, ať již vlivem invaze germánských barbarů či šířením křesťanství, jak se nám snaží tvrdit od dob osvícenství různí myslitelé a jak se stalo dogmatem s nástupem komunismu u nás, tak toto tvrzení je historická lež. Právě autor této knihy o vzestupu středověkých měst – historik Henri Pirenne ve své knize popisuje, co doopravdy vedlo k úpadku západní Evropy – byla to expanze islámu.
O mezináboženském dialogu se velmi často hovoří, podnikají se různé konference a fóra, ale o hlubším průniku tohoto tématu do praktické teologie a praktického života muslimské, ale i křesťanské komunity nemůže být ani řeč. Bezpochyby křesťanská, hlavně katolická strana, na tomto poli má velkou aktivitu, která převyšuje aktivitu muslimskou, kdy muslimové jsou spíše do náboženského dialogu vtahování svými křesťanskými spoludiskutujícími.
Ukázka z nové publikace Výklad koránu - Část třetí: Verše 45–63 se obracejí k věřícím a říkají jim, aby nenapodobovali ty, kteří, jako „rod Faraónův... neuvěřil ve znamení Alláhova“ (verš 52). (Zde opět „znamení“ je ájat, slovo používané pro verše Koránu.) Neboť „Nejhoršími tvory před Bohem jsou ti, kdo byli zatvrzele nevěřící a stále ještě nevěří“ (verš 55) – další náznak toho, že nevěřící si nezaslouží žádný respekt ani ohled. Pokud se muslimové „obávají zrady“ od nevěřících, se kterými mají úmluvu, měli by jednoduše úmluvu porušit (verš 58).
Abu-l-Alá jest osobou, jíž orient se zálibou všecky svobodomyslné verše, jichž snad ani nebyl původcem, pokládá, považuje ho tak za nejschopnějšího pro každý výrok neznabožský. Se strany druhé uznává se však i možnost, že by básně Abu-l-Alovy islámem v základech mohly otřásti, a potlačují se v rukopisech, kdežto před lety počatý tisk v Kairu zastaven, jakmile poznán nebezpečný obsah jejich. Se stanoviska islámu a muslimů lze ovšem proti směru abu-l-Alou zastupovanému mnoho namítati. Vždyť odvážil se abu-l-Alá i zápasiti s vlastním koránem a koránem Muhammedovým, či spíše božím, a tak zasáhnouti do nejhlubších základů islámu.
Jedná se o třetí díl série publikací, v kterých se postupně bude vysvětlovat obsah celého Koránu. V tomto díle pokračuje autor výkladem k súram (tj. kapitolám):
Súra 8, „Kořist“
Súra 9, „Pokání“
Súra 10, „Jonáš“
Pevně věříme, že vás tato publikace výkladu Koránu nejen obohatí, ale poskytne vám i vhled do složité problematiky islámu a jeho různých výkladů.
Prvý krát som slovo „islamizmus“ počul vo videu z diskusie medzi Mádžidom Nawázom, Zebou Chánom, Douglasom Murraym a Ayaan Hirsí Alí v roku 2010. Nawáz vysvetlil, že výraz „islamizmus“ používa na označenie ideológie, ktorá presadzuje nastolenie islamskej nadvlády a výraz „islamista“ na označenie každého, kto chce tento cieľ presadzovať. Táto terminológia mu podľa neho umožnila rozlišovať medzi umiernenými a fundamentalistickými moslimami. Je však príznačné, že takéto rozlišovanie nerobíme v súvislosti so žiadnym iným náboženstvom. Svojím výberom slovníka Nawáz použil dvojaký meter. Chcel sa vyhnúť tomu, aby všetkých moslimov hodil do jedného vreca, ale to mohol urobiť použitím kvalifikátorov ako „fundamentalistickí“, „extrémistickí“ alebo „radikálni“.
Křesťanství mělo těžkou cestu, trvající 300 let, než se stalo náboženstvím povoleným. Víra chudých a utlačovaných se stala atraktivní i pro vládnoucí vrstvy. Ne proto, že to byla víra chudých, ale proto, že křesťanství nabízelo něco, co nešlo odmítnout. Zodpovědnost nejen za svůj život, ale Bůh po lidech nic nechtěl, mimo dodržování několika zásad a bylo na člověku, zda ty zásady dodržuje anebo ne.
4. dubna 2024, po rozsáhlém íránském raketovém a dronovém útoku na Izrael, vydala Globální rada imámů (GIC) prohlášení, které důrazně odsoudilo tento útok, který s sebou „přinesl novou fázi napětí, nejistoty a konfrontace na Blízkém východě,“ ohrozil náboženská místa ve Svaté zemi a mohla by vyvolat eskalaci ohrožující bezpečnost milionů muslimů v celém regionu. Odmítajíc tvrzení Íránu, že jednal v sebeobraně, a zdůrazňujíc „historii sponzorování terorismu, ukrývání teroristických organizací“ íránského režimu, prohlášení také naléhalo na světové demokracie, aby označily Íránské islámské revoluční gardy (IRGC) za teroristickou organizaci.
S velmi vážným obviněním a zjištěním přichází analytický rozbor Williama Van Wagenena na webu https://thecradle.co/ Podle jeho studia dostupných informací byl nejspíše jeden z nejbrutálnějších vrahů teroristické organizace Islámský stát - Abu Musab al-Zarqawi, agentem americké tajné služby CIA, který měl za úkol vytvořit pro USA záminku k invazi do Iráku a poté měl škodit irácké opozici vůči americké okupaci.
První část překladu významného díla islámsko-arabské civilizace – kniha Ṭabaqat al-Mutazila (Generace mutazilitů – tj. popis jednotlivých generací a výrazných představitelů islámského směru mutazila) od předního muslimského teologa Ahmada bin Jahji bin al-Murtady, který žil přibližně v letech 1363 (nebo 1374) až 1436 křesťanské éry. Pokud je mi známo, je překlad do češtiny prvním překladem tohoto díla z arabštiny do jiného jazyka. A to i přes skutečnost, že toto dílo je historicky i teologicky významným artefaktem islámské civilizace a umožňuje nám jiný, alternativní pohled na to, jaké představy a názory mohl mít zakladatel islámu Mohammed a jeho nejvěrnější okolí; pohled, jenž je v rozporu s oficiální dogmatikou a výkladem historie prosazovanými dnes největším muslimským teologickým směrem zvaným obecně sunnitská ortodoxie.
Chceme-li pochopit motivy a cíle islámských džihádistických teroristů, je dobré se pro začátek podívat na to, jak oni sami vysvětlují své činy a motivy. To nás dovede přímo ke Koránu, svaté knize islámu.
V češtině vychází druhý díl jedinečného díla - komentáře koránu. V současné době v českých knihovnách schází kniha, která by jednoduše a jasně vysvětlovala o čem se vlastně v koránu píše. Proto jsme se s kolegy rozhodli zahájit projekt překladu komentáře koránu od předního znalce islámu v USA Roberta Spencra. Tento spisovatel je pro spoustu muslimu tak nebezpečným kritikem islámu, že za jeho zavraždění vyhlásili i odměnu.
Jediným pravdepodobným vysvetlením je, že keďže islam sa bežne praktizuje na Blízkom východe a v Afrike, ľavičiari sa domnievajú, že by bolo „rasistické“ kritizovať ho, lebo mnohí jeho stúpenci majú hnedú pleť. Žiaľ, táto mentalita zatvára oči pred pravdou: že islam a biely konzervativizmus majú mnoho spoločného, preto nemá zmysel, aby ľavičiari chválili jeden a kritizovali druhý kvôli niečomu takému plytkému ako farba pleti.
Tak muslimům začal postní měsíc ramadán a tady máte ukázku tří politiků, kteří se snaží muslimům vlézt co nejvíce do zadku:
- Český europoslanec za KDU-ČSL Zdechovský.
- Americký prezident Biden.
- Německý kancléř Scholz.
Nádherně to ovšem ilustruje dvě věci:
Životni příběh muslimského mystika al-Halládže je ukázkou toho jak se někteří duchovní a teologové neštítili zneužit moc nad výkladem náboženských textů k umlčení nepohodlné opozice. Obdobně jako v dějinách křesťanství i v dějinách islámu je nejtemnějším obdobím vláda inkvizice (arabsky minhy), která nebyla na rozdíl od křesťanství centrálně řízena a v některých oblastech světa vládne i dnes.
30 článků (2 stránky)