"Sluší se, aby žena žila pod botou muže" (Turecké přísloví)
"Všichni mají právo svobodně vyjádřit své mínění takovým způsobem, který se neprotiví šárii." (Deklarace lidských práv, Káhira, 1990)
"Ženy jsou satanův nástroj proti mužům; proto musí být zahaleny od hlavy k patě, i když jsou pohromadě jen se ženami." (Raed Hlayel)
"Celá Umma má povinnost se hněvat a povstat, aby ukázala svůj vztek. Vztek je nutný. Nejsme žádný národ oslů. Jsme národ lvů." (Yussef al-Qaradavi)
"Bratři, vede se válka proti islámu. Chopte se svých mečů. Kde jsou vaše zbraně? Vaši nepřátelé zdupali Proroka. Povstaňte!" (Badr Bin Nadel al Mashari, imám v Rijádu)
"Muslimové celého světa, bezprávní této země, povstaňte! Vybojujte drápy a zuby své právo, nebojte se řevu velmocí!
Sjednoťte se pod pyšným praporem islámu a zaveďte jeho vládu...!" (Testament ajatolláha Chomejního)
"Korán se vydatně věnuje podbřišku muže, jeho sexuálním rozkoším a povinnosti žen, uspokojovat manželovy potřeby. Pro dobré muslimy a islámské
mučedníky má korán připraveny panenské hurisky nepomíjivé krásy a mládí; po každém koitu znovu nabydou panenství. Pro muže to znamená uskutečnění
fantasmatu nikdy nekončícího orgasmu a konec strachu před předčasnou ejakulací? Ptám se, jestli tyto sliby nejsou důvodem víry ve svatost koránu. Který
muž nezná tyhle sny? Stačí jim věřit..." (Chahdortt Djavan, Paříž, 2003)
"Ozbrojený boj proti okupantům Palestiny není jen právem muslimů, ale je přímo povinností všech muslimů." (Jusuf al Qaradawi)
"Žít v islámské republice je jako spát s mužem, k němuž cítíš hnus: představuješ si, že jsi docela jinde." (Azar Nafisiová, profesorka anglické literatury)
"Nic nemluví pro evropský reformovaný islám. Existuje jen jeden islám - onen Muhammada a Koránu. Čirý islám je životu nebezpečný.
Nejstrašnější je zde útisk žen..." (Ayaan Hirsi Aliová)
"We must be open and tolerant towards Islam and Muslims because when we become a minority, they will be so towards us." (Jens Orback, švédský ministr)
"Multikulturalismus je zdvořilé ustupování roztahovačnému hostu, který vás postupně vytěsňuje z vašeho příbytku." (zavražděný holandský režisér
Theo van Gogh o multikulturalismu)
Po staletí jsme byli součástí Habsburské monarchie a bitva u Vídně patří k naší historii. Po vzniku Československé republiky se u nás však bohužel vytvořil jistý odpor vůči habsburskému období naší historie a tato doba byla záměrně přehlížena. Přitom se tehdy odehrála spousta událostí, ve kterých hráli Češi, Moravané a Slezané pozitivní a mnohdy i hlavní roli. Nejinak tomu bylo i v bitvě u Vídně, kde jak mezi obránci, tak mezi příchozími osvoboditeli bojovaly tisíce našich pradědů.
Víte, co jsou to Češi? Smějící se bestie!“ Bohumil Hrabal, Ostře sledované vlaky. Vedení EU si nechalo vypracovat zprávu, v níž je konstatováno, že „humor se stal ústřední zbrani extremistických hnutí k rozvraceni otevřených společností.“ Stále silnější omezování svobody slova v EU a prováděný boj proti předsudečné nenávisti, vede k tomu, že vykládání vtipů na určitá témata se stává velice nebezpečnou záležitostí, která vám může nejen zničit kariéru, ale dostat vás i do vězení nebo alespoň do situace, kdy vám soudy (případně další státní orgány) uloží finanční či jinou pokutu.
Když máme tu neděli, tak pro vás máme tip na novou publikaci. Je o velkém chcimírovi z počátku dvacátého století - papeži Benediktu XV., který se snažil zastavit šílenou sebevraždu evropských národů. Za své snahy o ukončení války a spravedlivý mír byl papež Benedikt XV. hanlivě napadán fanatiky z obou stran, kteří o jeho mírové snahy nestáli a maximálně po něm chtěli, aby v tom šíleném vraždění podpořil jejich stranu. V dopise vládám valčících zemí papež Benedikt XV. napsal: „Na sklonku prvního roku války jsem se na vás obracel s vroucí pobídkou k nastoupení cesty vedoucí ke stabilnímu a důstojnému míru. Bohužel jsem nebyl vyslyšen.
Současný přímý vojenský útok Ruské federace proti Ukrajinské republice není výsledkem nějakého náhlého politického zvratu z počátku roku 2022, ale je spíše vyvrcholením mnohaletých politických konfliktů mezi Ruskou federací a tzv. Západem, tedy nejpřesněji mezi Ruskem a koalicí států vedených USA, v níž mají převahu západoevropské země. Tato válka tedy není nic jiného než naplněním poučky pruského vojenského teoretika Carla Philippa Gottlieba von Clausewitze, že „válka je pouze pokračování politiky jinými prostředky“.
Autor eseje vyjadřuje svůj názor a zamýšlí se nad problematikou muslimů a islámu v novodobých dějinách Evropy. V eseji Proč nejsem muslimem čtenáři nabízí inspirativní, neotřelý a smysluplný pohled na daný fenomén. Komentuje a posuzuje jev v širším kontextu v konotaci antiopresivních přístupů, filozofie, politologie a sociologie. Navrhuje nový pohled na aktuální společenské téma, a nejenom to, doporučuje realizovatelná řešení. Autor klade palčivé otázky a hledá emocemi a slovním balastem nezatížené odpovědi, což se mu daří. Uchopuje pojmy živým obrazným jazykem a tím, že se kriticky zamýšlí nad danou problematikou, nutí čtenáře, aby společně vedli dialog a hledali odpovědi na složité až abstraktní myšlenky.
Narůstá nejen hrozba radikálního islámu, ale i kriminalita a byť se o tom občas hovoří v mediích, česká veřejnost si už na to zvykla a neburcuje ji to k nějaké aktivitě, jako byly protesty v roce 2016. Co se tedy v Evropě a u nás v Čechách a na Moravě děje? Kolik zde přibylo mešit? Jak narůstá populace muslimů v Evropě? A jaké jsou nejčastější problémy v soužití mezi muslimy a nemuslimy v Evropě? Jak to, že se Rusku daří své muslimy integrovat a nemají tam v soužití takové problémy jako my v EU?
„Říkám pravdu. Vítězství u Peterwardeinu a dobytí Temesváru jsou dva zázraky, jež lze mnohem lépe potvrdit než ty z dávných časů.“ Francouzský vyslanec nepřeháněl, když použil tato slova o tažení císařského vrchního velitele Evžena Savojského proti osmanské říši v roce 1716. Následná bitva svedená s Turky u Bělehradu navíc dokázala, že princ Evžen má na zázraky patent.
Současná válka na Ukrajině není prvním konfliktem mezi Ruskem a Západem o toto území. V 19. století se dokonce spojil Západ s muslimy, aby se pokusil Krym a ukrajinské území obsadit a vytlačit tak Rusko. Pojednává o tom i tato kniha: Krymská válka 1853–1855
Ukázka z knihy Stručný životopis zakladatele islámu: Byla ideální doba na to, aby Mohamed udělal, k čemu dlouhé roky vybízel druhé, tj. aby napadl lidi, kteří v něj nevěřili, zabil je a okradl. Vyslal stoupence číhat na karavany Kurajšovců a rabovat je. Ujistil muslimy, že Bůh jim dovolil vzít si bohatství nevěřících, a dokonce i jejich ženy a že je v pořádku zabíjet nevěřící, kdekoli je najdou, protože prý vyhnali věřící z jejich domovů.41 Jak jsme již viděli, nevěřící nikoho odnikud nevyhnali.
Anotace: Publikace se věnuje aktuálním otázkám radikalizace, extremismu a terorismu, které jsou prioritou vnitřní bezpečnosti většiny států světa, protože bezprostředně ohrožují obyvatelstvo i základní pilíře demokratické společnosti. Přibližuje čtenářům nové jevy a trendy, ale také příčiny rostoucího násilí, které akutně ohrožuje země Evropské unie a nejzákladnější lidské právo, tedy právo na život.
10 článků (1 stránka)